søndag 13. desember 2015

Solkremkampanjen - et eksempel på hvordan utarbeide en kampanje for sosiale medier

Kampanjer ved bruk av sosiale medier kan gi store effekter. Sosiale medier kan bidra til store positive effekter for din virksomhet. På sosiale medier når du et stort antall publikum som kan bidra til å spre kampanjen videre via sine nettverk.



Hva er en kampanje?
  • Avgrenset i tid og rom. Kampanjer har en startdato og en sluttdato
  • Har målbare eller observerbare mål. Resultater som skal nås
  • Har klart avgrenset målgruppe (eller avgrensede målgrupper)
  • Det benyttes et sett av flere virkemidler parallelt, som står i et gjensidig forhold til hverandre (timet) og styrker hverandre
  • Det er en massiv innsats (stort volum) over en avgrenset periode. For å ha en effekt, er det nødvendig med trykk over en viss tid
Her er et eksempel på hvordan man kan forberede en kampanje:









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar